http://www.tt-solutions.nl/ spacer
T&T Solutions
spacer
di 13 nov 2018
 
Nederlands
 English
spacer
Start arrow Solutions arrow Ketenbeheer
spacer
 
 
 Start
 Expertises
 Solutions
 Reisplanner
 IVIS en RIVIS
 Track & Trace
 PRINS
 Ketenbeheer
 KEIRO
 Railpocket
 Contact
 Nieuws

Aanmelden
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Gebruikersnaam onthouden
Wachtwoord vergeten?

 
 
spacer
  PDF  Print  Email

Ketenbeheer

 

One-stop-shop voor comfortabel reizen

 

De mobiliteit is de laatste jaren voortdurend toegenomen. Was vroeger een reis van Maastricht naar Groningen nog een hele onderneming, nu kijkt niemand vreemd op als je een weekendje naar New York vliegt. Mensen reizen niet alleen meer, ze stellen ook veel hogere eisen aan de vervoerders. Een reis moet snel zijn, betaalbaar, toegankelijk en comfortabel. Aan deze eisen kunnen vervoerders alleen tegemoetkomen als zij alle stukjes van de (reis)keten optimaal en flexibel op elkaar aansluiten. En dat kan met de ketenbeheeroplossingen van EDS T&T Solutions.

 

Ervoor zorgen dat de reiziger snel en comfortabel van deur tot deur reist. Daar gaat het om bij ketenbeheer. Een reis bestaat vaak uit kleine stukjes, sommige per bus, andere per taxi, weer andere per trein of vliegtuig. Stuk voor stuk losse diensten die moeten worden samengevoegd tot één geheel. De reiziger kan onderweg echter op allerlei problemen en ongemakken stuiten. Het begint vaak al bij het plannen van de reis. Verschillende dienstregelingen moeten naast elkaar worden gelegd om de reis zo kort, betaalbaar en comfortabel mogelijk te kunnen uitstippelen. Vervolgens moet er voor elk vervoermiddel apart een kaartje worden gekocht, afgerekend en/of gereserveerd.

 

Eén aanspreekpunt

 

In een ideale situatie is er echter één aanspreekpunt voor de reiziger. Eén plaats waar hij terecht kan voor het plannen, boeken en afrekenen van zijn gehele reis. Dat is waar de ketenbeheeroplossingen van T&T Solutions zich op richten. Voor het beheren van de volledige keten zijn duidelijke processen en een heldere taakverdeling onmisbaar. Allereerst is er de reiziger zelf. Hij neemt contact op met de ketenbeheerder en geeft aan welke eisen hij stelt aan zijn reis. Hecht hij meer waarde aan snelheid en comfort of aan bijvoorbeeld prijs?

 

De ketenbeheerder moet vervolgens de verschillende reiselementen aan elkaar koppelen tot de optimale reis voor deze reiziger. Hij reserveert en boekt de benodigde reisonderdelen bij verschillende vervoerders. Naast deze ‘reisbureau’-functie is het zijn taak om de reiziger op de hoogte te brengen van alle noodzakelijke reisgegevens: waar moet hij opstappen, uitstappen, wanneer vertrekt hij, wanneer komt hij aan? 

 

Flexibel reisschema

 

Maar ook onderweg kan het nog mis gaan. Is de bus te laat doordat er een weg is opgebroken, rijdt de trein voor je neus weg. Daar gaat je mooie planning! Ook hier is een taak weggelegd voor de ketenbeheerder. Hij houdt tijdens de reis voortdurend de status van de verschillende reisonderdelen in de gaten. Waar nodig past hij direct het reisschema aan en brengt alle betrokken partijen hiervan op de hoogte. 

   

De taak van de ketenbeheerder kan worden neergelegd bij een callcenter. Om deze taken goed te kunnen uitvoeren, moeten medewerkers snel en eenvoudig met een moderne telecominfrastructuur toegang hebben tot allerlei (real-time) informatiebronnen, zoals dienstregelingen, reisplanners, kostenoverzichten, reserveringsmodules. Ook een self-service internetsite kan de taak van ketenbeheerder op zich nemen, door reizigers een portaal te bieden waar zij zelf hun reis van deur tot deur kunnen plannen en reserveren. Veranderingen in de reis kunnen met automatisch gegenereerde e-mail of sms worden doorgegeven aan de reiziger.

 

One-stop-shop

 

T&T Solutions heeft ruime ervaring met het ontwikkelen van oplossingen die de taak van de ketenbeheerder vergemakkelijken en de reis voor de reiziger veraangenamen. Zo heeft T&T Solutions een integraal systeem ontwikkeld waarmee een ketenbeheerder zijn proces kan uitvoeren. Van het plannen van de meest optimale reis en het bewaken van de reis, tot het wijzigen van de reis indien nodig, overzichtelijke facturering en informatieverstrekking. Om de (zakelijke) reiziger echt ‘one-stop-shopping’ te bieden, kan de ketenbeheerder hem een persoonlijke kaart verstrekken. Hiermee kan hij voor elk soort vervoer ‘betalen’, van bus en trein tot taxi of huurauto. Voor welke vervoerssoorten de kaart kan worden gebruikt, is per persoon te bepalen.

 

De kaarthouder plant en boekt zijn volledige zakenreis met één telefoontje naar een callcenter. De reisgegevens worden per fax, e-mail of telefonisch aan hem doorgegeven en ook de vervoerders worden op de hoogte gebracht. De reisgegevens worden per reiziger bewaard in een database. Zo weet de ketenbeheerder de volgende keer direct dat meneer de Vries niet rookt en veel beenruimte wil. Bij complicaties tijdens de reis stelt de ketenbeheerder een nieuw reisschema op en brengt de kaarthouder hiervan op de hoogte. En periodiek ontvangt de kaarthouder één factuur, waarop alle reiskosten staan vermeld. En zo wordt reizen pas echt zorgeloos! 

 

spacer
    legal · privacy